mandag 19. januar 2015

Refleksjon

Denne gangen har vi hatt i oppgave om å ta refleksjons-bilder.
Jeg har lagt til bildene som jeg har levert under:
Bilde nr.1

Dette bildet er jeg meget fornøyd med. Jeg stod i en tilpasset vinkel for å få til detaljene og formen på huset. Her har jeg vært litt forsiktig med å redigere for mye, slik at den virkelige speilingen skal komme til uttrykk. Mine virkemidler på dette bildet er å gjøre det litt mer i en sepia-retning enn svart-hvitt, slik at det gir bildet en «gammeldags» personlighet. Oljen i vannet gjør at det kommer lilla-toner, mens gulfargen på huset er lagt ved å justere på farge-pallettet.

Bilde nr.2

På dette bildet har jeg jobbet med blenderstyrt eksponering -  speilet er skarpere enn bakgrunnen. Virkemidlene som er brukt er økt kontrast. Jeg har også justert fargene slik at den blå-grønne fargen kommer fram og jeg har også økt både det svarte og det hvite i bildet.
Jeg har også beskjært bildet slik at unødvendig støy og detaljer har blitt fjernet. Jeg er veldig fornøyd med fargene jeg har fått fram, og motivet i speilet – spesielt kombinasjonen av greiner, himmel, farger og lys.
   
Jeg er først og fremst veldig inspirert av naturens farger, og det er vel derfor jeg har
valgt å ta de bildene jeg har tatt. Jeg føler jeg har fått til oppgaven veldig bra, og jeg er veldig
fornøyd med sluttresultatet av bildene. Spesielt vinklingen og komposisjonen i hvert bilde har blitt slik jeg ønsket at det skulle bli.

Ved hjelp av denne oppgaven har jeg fått erfaring av det å være litt ekstra kreativ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar